Socialinės medijos “vedliai”

Pasak Hughes ir kt. (2019), įtakingųjų influencerių rinkodara vyrauja tvirtose strategijose, tačiau mažai žinoma apie veiksnius, lemiančius internetinio prekės ženklo sėkmę… T.y. jų įsitraukimą į įvairius vartotojų pirkimo kanalo etapus galima net nepastebėti. Išvados rodo, kad remiami influenceriai daro didžiulę įtaką internete (pvz., skelbia komentarus, reklamuoja prekės ženklą) skirtingai, atsižvelgiant į tinklaraštininko savybes ir tinklaraščio įrašo turinį, kuris modeliuojamas atsižvelgiant į socialinės žiniasklaidos platformos tipą ir kampanijos reklamos ketinimus. Kai tinklaraštyje pasirodo rėmėjas, aukštos internetinių dienoraščių rašytojo- influencerio- žinios yra veiksmingesnės, kai reklamavimo tikslas yra didinti informuotumą ir žinomumą. Hughes ir kt. (2019) atlikti empiriniai įrodymai yra gauti iš realių klientų reakcijų į rinkos duomenis ir yra papildyti eksperimento duomenimis. Kartu šios išvados paaiškina svarbų influencerių, ypač įtrauktų į socialinius tinklus, vaidmenį vartotojui ir pirkimo elgesį.

Kaip rašo kita autorė Abidin (2019) savo straipsnyje pavadinimu“Aren’t These Just Young, Rich Women Doing Vain Things Online?”: Influencer Selfies as Subversive Frivolity“: „Nepamirškime, kad influenceriai naudojasi „asmenukėmis“ savo pelnui gauti – tiek piniginiu, tiek kitais pavidalais. Nepaisant populistinio diskursyvaus asmenukių įrėminimo, kaip paprasčiausio nesąmoningumo, tai leidžia dirbti influenceriams: sumenkinti „Instagram“ prieinamumą, tenkinti verslininkų lūkesčius, skatinti fotografijų sėkmės autentiškumą“.

Influenceriai geba sukurti patikimą ir autoritetingą nuomonę apie save. Nors mikro ir makro influenceriai padeda sukurti patikimumą ir autoritetą mažesniame, asmeniškesniame maste, galios influenceriai tai padarys kolosaliame lygmenyje! Įtakos davikliai naudojami rinkodarai iš lūpų į lūpas mastu ir yra panaudojami norint pasiekti plačią ir įvairią auditoriją bei sukurti įpročius ir paklausą. Kai influenceriai reklamuoja produktą ar paslaugą, tas prekės ženklas įgyja tiesioginį patikimumą ir autoritetą vartotojų tarpe, o vartotojai tiki, kad prekės ženklas yra teisėtas, saugus ir puiki investicija (https://www.scrunch.com/blog/what-is-a-power-influencer).

Pasak Hughes ir kt. (2019), prekių ženklai dažnai pradeda influencerių rinkodaros kampanijas keliose platformose vienu metu. Tinklaraščio platformą sudaro pagrindinė remiamų tinklaraštininkų aplinkos įtaka. Žmonės, kurie pasirenka bendravimą su tinklaraštininkais ir jų įrašai paprastai yra tinklaraštininko stebėtojai. Pasekėjai pasirinko gauti tinklaraštininkų paskelbtą informaciją, todėl greičiausiai labai įsitraukia į influencerio aplinką. Šis pasekėjų dalyvavimas reiškia keletą tinklaraščių kampanijų aspektų, kurie padeda sustiprinti įsitraukimą. Nors yra įvairių skirtumų socialinės žiniasklaidos platformose, pagrindinis skirtumas yra loginis pagrindas arba motyvacija vartotojams domėtis platformomis.

Įgiję daugialypės terpės skaitmeninį greitį ir fizines pastangas žmonės tampa žinomi kaip influenceriai – kasdien, paprasti interneto vartotojai, kurie siekia stebėti kuo daugiau tinklaraščių ir socialinėje žiniasklaidoje per tekstinį ir vaizdinį jų asmeninio gyvenimo ir gyvenimo būdo pasakojimą užsiima jų sekimu skaitmeniniu būdu ir gauna pajamų iš jų integruodami reklamas į savo tinklaraščius ar socialinės žiniasklaidos įrašus ir iš jų darydami apmokamus svečių pasirodymus renginiuose. Portmanteau terminas, jungiantis reklamss influencerių pramonėje yra labai individualizuota, tam tikros nuomonės skatintoja, kurios daro ypatingą įtaką susidomėjusiems žmonėms. (Abidin, 2015a). Stengiamasi užtikrinti, kad influenceriai (įtakotojai) klientams laiku pateiktų atliktą užduotį pagal nustatytus reikalavimus ir, kad influenceriams būtų teisingai atlyginama už jų darbą (Abidin, 2019).

Lietuvos influencerių -Lietuvos nuomonės formuotojų- stebėjimo ir atrankos programa „Modash“ ištyrė populiariausių Lietuvos socialinio tinklo „Instagram“ paskyrų TOP 150. Surinkta informacija leido padaryti keletą reikšmingų įžvalgų, o viena iš svarbiausių – buvo surasti 1,5 milijono iš 150 profilių. padirbtų pasekėjų profiliai. „Modash“ tyrinėja įvairių regionų nuomonių apklausas, kad padėtų rinkodaros specialistams suprasti, kaip tose šalyse veikia influenceriai. „Dauguma mažesnių šalių, tokių kaip Baltijos šalys, kai kurie prekės ženklai mano, kad žino, kas vyksta jų aplinkoje. Tačiau viskas nėra taip paprasta. Mes norime padėti rinkodaros specialistams suprasti influencerius ir tada nuspręsti, su kuo jie gali dirbti “, – sako„ Modery “įkūrėja ir prezidentė Avery Schrader (https://www.delfi.lt/m360/naujausi-straipsniai/istyre-150-lietuvos-populiariausiu-influenceriu-anketas-tarp-ju-1-5-mln-netikru-sekeju).

Pasaulyje influencerių fenomenas yra skaitmeninės erdvės garsenybės ir yra garsūs dėl jų stebėtojų skaičiaus. Jie yra socialinės žiniasklaidos „Kardashians“ ir yra savo srities ar tam tikros temos ekspertai. Nesvarbu, ar tai „YouTube“, „Instagram“ ar „Twitter“, influencerių skaičius yra nuo 300 000 iki kelių milijonų. Daugelis jų turi „įžymybių“ statusą ir yra laikomi garsiais savaime, nesvarbu, ar tai būtų šalies, ar tarptautiniu mastu. Stebėtojų galios paveikimo diapazonas yra gana platus ir daugelis žmonių mano, kad galią įtakojantys asmenys yra atsitiktiniai, bet jie šioje srityje dirba sąmoningai ir daug.. Galios įtaką darantys dalyviai yra turinio kūrėjai, realybės TV herojai, žiniasklaidos asmenybės, aktoriai ir aktorės, sporto žvaigždės, „YouTubers“, „Vloggers“ tinklaraštininkai – žmonės, kuriuos gatvėje atpažįsta ir kurie gerai pažįstami jų pasekėjų, bendruomenės (https://www.scrunch.com/blog/what-is-a-power-influencer).

Akivaizdu, kad influencerių komercinės asmenukės yra objektai, per kuriuos įtakos kūrėjai dirba ir prekiauja. Autorė teigia, kad jos tyrime  pagrindinis dėmesys skiriamas asmenukių kūrimui ir mobilizavimui, kuris yra sunkus darbas, reikalaujantis įgyto autentiškumo ir refleksyvumo. Nors atrodo pakankamai lengvai, bet influencerių darbas yra reikalaujantis asmeninio gyvenimo, fizinių ir moralinių pastangų, abejingo požiūrio į nepalankias aplinkybes, abejingumo kritikai, paprastumo ir lengvumo, kurį nepaprasta sukurti (Abidin ,2019).

            Visi žinome, kad internetas pakeitė prekių ženklų rinkodaros būdą, o dar vėliau pakeitė mūsų apsipirkimo būdą. Tradicinė reklama nebegeneruoja pardavimų, kuriuos jie kadaise darė, tačiau, be abejo, daro įtaką rinkodarai. Mes esame reklamos revoliucijos, kuri mus tiesiogiai pasiekia per mūsų kasdienį buvimą socialinės žiniasklaidos platformose, centre. Kaip žinome socialiniai influenceriai, patys pasiekia didžiulį savęs stebėjimą ir dėl to prekės ženklai kreipiasi į juos norėdami padėti reklamuoti savo produktus, renginius ar paslaugas savo pasekėjams. Tai labai gerai veikia, ypač su šia karta. Jie sulaukia didžiulio auditorijos pasitikėjimo ir kai kuriais aspektais beveik tampa „proto balsu“ (https://www.drpgroup.com/blog/the-power-of-influencer-marketing-fad-or-phenomenon).

            Svarbiausias dalykas, kurį reikia atsiminti, kai kalbama apie galios įtaką darančius asmenis- influencerius, yra tai, kad jie pirmiausia yra prekės sklaidos pradininkai, komunikacijos kūrėjai ir prekės ženklo žinomumo skatintojai. Jei mūsų tikslas yra tiesiog pirkimas, kuris skatinimas pasiekiamumu, įspūdžiais, nuotaikomis, greitu reagavimu, išvystyta komunikacija- tada influenceriai yra aukso puodas. Bet jei norime tiesiogiai konvertuoti savo investicijas į pardavimus ir ilgalaikes investicijas, influenceriai ne visada yra sėkmės receptas. Nors influenceriai yra fenomenas tiesioginia šia žodžio prasme, jie irgi gali būti pažeidžiami, tiek fizine, tiek emocine prasme, nes, jei tai ne robotai, juos veikia žmoniškasis faktorius (https://www.scrunch.com/blog/what-is-a-power-influencer).

Inidė

Naudota literatūra

  1. Christian Hughes, Vanitha Swaminathan , and Gillian Brooks (2019), Driving Brand Engagement Through Online Social Influencers: An Empirical Investigation of Sponsored Blogging Campaigns
  2. Crystal Abidin, (2019), Aren’t These Just Young, Rich Women Doing Vain Things Online?”: Influencer Selfies as Subversive Frivolity Crystal Abidin
  3. https://www.delfi.lt/m360/naujausi-straipsniai/istyre-150-lietuvos-populiariausiu-influenceriu-anketas-tarp-ju-1-5-mln-netikru-sekeju
  4. The Power of Influencer Marketing: Fad or Phenomenon?(2019). https://www.drpgroup.com/blog/the-power-of-influencer-marketing-fad-or-phenomenon
  5. Kelly S. (2019). What Is A Power Influencer? https://www.scrunch.com/blog/what-is-a-power-influencer

One thought on “Socialinės medijos “vedliai”

  1. Manau tavo įraše šiek tiek trūko paminėti apie tai kokiu būdu ir kodėl žmonės tampa influenceriais. Supratau, kad dažniausiai tai būna kažkokie jau žinomi žmonės (garsenybės). Todėl įdomu kaip paprastas žmogus gali tapti influenceriu. Kaip teigė autoriai Susie Khamis, Lawrence Ang ir Raymond Welling vienas iš pagrindinių tikslų, norint būti influenceriu, yra savo prekės ženklo (self-branding) kūrimas. Norint tapti populiariu turi išsiskirti iš kitų su savo prekės ženklu, tai yra reikia, kad tavo ženklas būtų įdomus, unikalus, sudominantis ir būtų susijęs su tavo asmenybe. Toliau seka didelės tikslinės auditorijos sukūrimas ir išugdymas. Pirmiausia, norėdamas reklamuoti savo prekės ženklą, turi mokėti pinigus medijų organizacijoms už reklamos skleidimą. Bet tam, kad medijų organizacijos susidomėtų tavimi, tu turi būti kažkuo įdomus. Tie, kurie nori tapti influenceriais galima pavadinti šlovės ieškotojais, kuriems trūksta stiprios viešosios tapatybės ir išteklių, kad galėtų save reklamuoti žinomos garsenybės mastu. Kas jiems belieka daryti? Dažniausiai yra siekiama išpopuliarėti per socialines medijas ar dalyvauti realybės šou, kas gali padėti sukurti stiprią ir pakankamai didelę gerbėjų bazę, kuri sudomintų reklamos bendroves. Žinoma tapti populiariu gali pavykti ir netyčia, pavyzdžiui jei žmonėms akį patraukia tavo nuotraukos/asmenukės ir per kurį laiką daug žmonių pradeda domėtis tavimi. Tai taip ir yra kuriama tikslinė auditorija. Taigi, norint tapti influenceriu svarbiausia sukurti savo prekės ženklą, kuris atspindėtų tave ir turėti nemažą tikslinę auditoriją, kuri palaikytų tave.

    Taip pat autoriai paaiškino svarbiausias priežastis kodėl žmonės nori tapti influenceriais. Vienos iš svarbiausių – pažadas sulaukti šlovės ir atlyginimo (dažniausiai piniginio). Kitų žmonių (dažniausiai garsenybių) sėkmė šioje „profesijoje“ sukuria iliuziją, kad bet kas gali išgarsėti ir tokiu būdu tapti sėkmingais ir turtingais, todėl žmonės patys nori tai išbandyti. Taigi, noras lengvai užsidirbti ir dar prie to paties sulaukti populiarumo ir gerbėjų, ir skatina tapti influenceriu.

    Taigi, mano nuomone būtų tikę paminėti šiuos dalykus tavo tekste, nes įdomu sužinoti kaip ir kodėl tampama influenceriais.

    MILDA D.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s